Reizigers De Lijn blijven meest ontevreden over stiptheid

Uit mobiliteitsbrief 218 - Veilige schoolroutes

Reizigers van De Lijn waren in 2020, net zoals in vorige metingen, het meest ontevreden over de stiptheid. Slechts 43 % van de reizigers is tevreden over de stiptheid. Dat blijkt uit de tevredenheidsmeting in opdracht van het Departement Mobiliteit en Openbare Werken. Corona deed het aantal reizigers sterk terugvallen en het virus had ook een grote impact op de relatie met de reiziger. Niettemin gaven 6 op de 10 reizigers De Lijn een tevredenheidsscore tussen 7 en 10 op 10. De Lijn heeft een actieplan opgesteld om de verbeterpunten uit het onderzoek aan te pakken. De belangrijkste punten daarin zijn de aanstelling van een stiptheidsmanager en het verbeteren van de informatiebeschikbaarheid. Bijna 7 op de 10 gaf De Lijn een score van 7 of meer voor haar corona-aanpak.

Meer info: https://departement-mow.vlaanderen.be/nl/press-release/tevredenheidscijfers-de-lijn-2020-corona-heeft-grote-impact-op-relatie-met-reiziger .