Het stadsbestuur van Halle organiseert elke twee jaar een tweedaagse over een bepaald thema voor haar leidinggevenden (A- en B-niveaus) en beleidsverantwoordelijken. Het thema van 2003 - 2004 is ‘interne communicatie’. De begeleiding gebeurde door een extern communicatiebureau. In minder dan een maand kreeg het stadsbestuur een duidelijk zicht op de plus- en minpunten van de huidige interne communicatie en werden er concrete actieplannen opgesteld.
Communicatiedagen
Eerst was er een algemene personeelsbevraging. De resultaten
daarvan werden verwerkt tot acht hoofdthema’s, zoals:
Hoe organiseren we een meer structureel teamoverleg? Hoe
optimaliseren we het dienstenoverleg? Hoe brengen we een
beter formeel overleg tussen het beleid en de diensten tot
stand op alle echelons?
In twee communicatiedagen werden de thema’s uitgediept en
geconcretiseerd tot actieplannen door de leidinggevenden.
Nadien werden de resultaten van het project gecommuniceerd
aan het voltallige personeel. De opvolging gebeurt door een
viermaandelijkse rapportering aan het schepencollege en de
deelnemersgroep van de tweedaagse workshop.
Instrumenten die de interne communicatie in Halle bevorderen
Meer info
Halle (website Halle)