Knokke-Heist schakelt sociale media in om fietsen te promoten

Uit mobiliteitsbrief 219 - Fiets

Knokke-Heist is een van de steden die in september het WK wielrennen ontvangt. Naar aanleiding daarvan heeft de stad een creatieve campagne op poten gezet via sociale media om haar fietsroutes in de kijker te zetten.

Knokke_HR-31.jpgOm fietsen en wandelen te promoten, zet Knokke-Heist al een tijdje in op sociale media. Zo tekende de stad fiets- en wandelroutes uit voor Instagram, TikTok en LinkedIn. Recent breidde Knokke-Heist dat aanbod uit met een Snapchat-route en een Strava-route. Strava is een van de meest populaire fietsplatformen waar je routes kan plannen en delen, sportprestaties kan bijhouden en vergelijken met anderen.

Een hartje op Strava

strava_2021_content_10_luik_138x210_nl_web.jpg

Knokke-Heist creëerde in de aanloop van het WK wielrennen een speciale Strava-route in de vorm van een groot hart. De volledige rit van 70 km brengt je langs de mooiste plekjes van Knokke-Heist en de streek. Het Strava-account wordt regelmatig aangevuld met nieuwe routes. Voor sportliefhebbers is het een leuke uitdaging en voor de recreatieve fietsers zijn er voldoende stops tussendoor. Het Strava-account wordt via de accounts van bekende Vlamingen gedeeld en gepromoot. Knokke-Heist creëerde voor iedere route en sociaal mediakanaal ook een Spotify playlist met aangepaste muziek. Zo kan je ook op je eentje de routes intens beleven.

Ideale fietsdeal

Gelijkaardige campagnes kunnen ook in andere gemeenten interessant zijn. Bijvoorbeeld naar aanleiding van de Ronde van Vlaanderen of andere wedstrijden. Sociale mediacampagnes die fietsen stimuleren zijn een mooi voorbeeld van een fietsdeal binnen De Grote Versnelling.

Alle routes zijn te vinden op de website www.myknokke-heist.be en via de sociale media van Knokke-Heist. Je kunt de routes verkrijgen in het Nederlands, Frans, Duits en Engels.