Verfijn uw zoekopdracht
In de jaren '90 ontwikkelde de NMBS samen met De Lijn en TEC een systeem dat de overstap tussen trein en bus beter regelt: Aribus. Het systeem is ondertussen gemoderniseerd en wordt nu in een 80-tal Belgische stations gebruikt.
Mensen verleiden tot meer fietsgebruik en ketenmobiliteit promoten. Daartoe worden aan belangrijke mobiliteitsknooppunten fietspunten opgericht.
De fietspunten bestaan nu drie jaar, en we mogen gerust van een succes spreken. Sven Huysmans, directeur van FIETSenWERK, de overkoepelende organisatie van fietsondernemingen is optimistisch: "Ook de vooruitzichten voor 2010 zijn veelbelovend."
Als veel bezoekers zich duurzaam naar een evenement verplaatsen, wordt het evenement zelf aantrekkelijker en ondervinden de buurtbewoners en het lokale verkeer minder hinder. Daarom tien tips om de bereikbaarheid van evenementen in de gemeente te verbeteren.
Nieuwe of herbestemde bedrijven terreinen zijn steeds makkelijker bereikbaar voor wie er met de bus, de trein of de fiets heen wil. En dat is een goede zaak. Zo bijvoorbeeld ook in Wijgmaal (bij Leuven).
Voor werknemers in de bedrijvenzones van Londerzeel wordt pendelen met de trein een stuk aantrekkelijker dankzij de nieuwe pendelfietsen aan het station.
Gentse bedrijvenzones die moeilijk bereikbaar zijn met bussen van De Lijn kunnen zich aansluiten bij de vzw Max Mobiel. Hun werknemers kunnen dan shuttlebussen of dienstfietsen van de vzw gebruiken tegen een klein prijsje.
Om het parkeerprobleem aan het station op te lossen, ging Grobbendonk creatief aan de slag met trage wegen en de gemeentelijke sporthal