Zoeken

Verfijn uw zoekopdracht

Zoeken

Inhoud

  • Slimmere gps met verkeersbordendatabank
    Nummers | Sluipverkeer

    Interview met Peter Van der Perre, ITS Belgium. De opmars van gps-systemen veroorzaakt meer sluipverkeer. Kunnen de gps-toestellen slimmer gemaakt worden om dat te vermijden? En zo ja, met welke gegevens moeten die systemen gevoed worden?

  • Standaard 70 in plaats van 90 vanaf 1 januari 2017
    Nummers | Snelheidslimieten

    Vanaf 1 januari 2017 geldt op alle Vlaamse wegen buiten de bebouwde kom die geen autosnelweg of 2x2-weg met middenberm zijn standaard een snelheidslimiet van 70 km/u. "Hiermee wil Vlaanderen de verkeersveiligheid vergroten én het aantal verkeersborden langs de weg verminderen", zegt Els De Reyt van Het Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.

  • Was het nu 50, 70 of 90? Richtlijnen voor snelheidsregimes
    Nummers | Snelheidslimieten

    Wanneer is het aangewezen om af te wijken van de 70 km/u-standaard? Onder meer conflictdichtheid en de aan- of afwezigheid van fietsvoorzieningen spelen een rol bij deze beslissing.

  • Herkenbare fietssnelwegen dankzij uniform logo en bewegwijzering
    Nummers | Fietssnelwegen

    In 2016 ontwikkelden de vijf Vlaamse provincies een uniform logo voor fietssnelwegen. Door het logo slim te integreren op het terrein wordt de fietssnelweg gemakkelijker bruikbaar en herkenbaar in heel Vlaanderen. Het logo wordt gebruikt voor bewegwijzering, wegmarkeringen en infozuilen, maar ook op telpalen en herstelpunten.

  • Verkeersborden.Vlaanderen: Nieuwe verkeersbordendatabank vanaf 1 januari 2018
    Nummers | Mobiliteitsdata

    Vanaf januari 2018 is de nieuwe toepassing ‘Verkeersborden.Vlaanderen’ beschikbaar. In deze databank kunnen alle wegbeheerders de verkeersborden beheren in één centraal systeem.