Zoeken

Verfijn uw zoekopdracht

Zoeken

Inhoud

  • Interne communicatie - Halle: interne communicatie onder de loep
    Nummers | Communicatie (dubbelnummer)

    Het stadsbestuur van Halle schakelde onlangs een communicatiebureau in om haar interne communicatie op punt te stellen.

  • Communicatie tussen partners
    Nummers | Communicatie (dubbelnummer)

    De mobiliteitsconvenants en alles wat daarbij komt kijken zijn een belangrijk platform voor communicatie tussen de verschillende partners. Ook de communicatie tussen lokale overheden en de burger wordt door sommige modules van het mobiliteitsconvenant extra gestimuleerd. Kort interview met Peter Hofman van AWV.

  • Communicatie tussen partners: GBC
    Nummers | Communicatie (dubbelnummer)

    De <a class='xmMvgPortaallinkerNavigatieLink02' href='artikel.php?nav=6&mbnr=00&id=114'> Gemeentelijke Begeleidingscommissie (GBC)</a> is uitgegroeid tot het belangrijkste platform voor de communicatie tussen de verschillende partners in het mobiliteitsbeleid.

  • Integrale visie voor de schoolomgeving van Sint-Lutgardis
    Nummers | Werkboek Schoolomgeving

    De Sint-Lutgardisschool is een lagere school met 320 leerlingen. Veel kinderen worden met de auto gebracht en afgehaald. De schoolpoort komt uit op een woonstraat met een kerk en een parochiecentrum. Hoe werd deze schoolomgeving aangepakt?

  • Schoolroutekaarten: Veilige routes naar school, met tips
    Nummers | Samen werken aan fietsbeleid

    "Er is een grote nood aan veilige fietsroutes naar school" zegt Peter Hertog, gedeputeerde voor mobiliteit van de provincie Oost-Vlaanderen. "Daarom ontwikkelde de Provincie samen met de gemeenten Zelzate, Moerbeke, Wachtebeke, de scholen en de lokale politie een schoolroutekaart."

  • "Liever zone 30 dan schoolomgeving" (interview Marc Broeckaert, BIVV)
    Nummers | Veilig naar school

    Sinds 1 september 2005 moet elke schoolomgeving als dusdanig worden afgebakend. Aan scholen gelegen op wegen met een hogere snelheidslimiet wordt de snelheid daardoor plaatselijk ingeperkt tot 30 km/u. "De ideale situatie blijft echter om scholen zo veel mogelijk in een 'echte' zone 30 onder te brengen voor een optimale veiligheid", waarschuwt Marc Broeckaert van het BIVV.

  • Hoe een fiets- of voetpool opstarten?
    Nummers | Veilig naar school

    Kinderen die te voet of met de fiets naar school komen zorgen voor minder autoverkeer en dus een veiligere schoolomgeving. Veel scholen organiseren daarom een voet- en fietspooling, waarbij kinderen in groep en onder begeleiding naar school fietsen of stappen. Maar hoe begin je nu aan zo'n voet- of fietspooling?

  • Kessel-Lo: Wandelslang overwint steile helling
    Nummers | Veilig naar school

    Drie jaar geleden startte de Vrije Basisschool in Boven-Lo met een voetpool. De kinderen doopten de voetpool zelf om tot de "Wandelslang". Initiatiefneemster Vicky Dierckx, moeder van twee kinderen in de basisschool en projectmedewerker van Mobiel 21, licht toe.

  • Nieuwerkerken: auto
    Nummers | Veilig naar school

    De omgeving van de basisschool De Linde in Nieuwerkerken (Aalst) werd onlangs grondig heringericht. Eén van de opvallendste wijzigingen is wellicht de keuze om de parkeerplaatsen vlak voor de schoolpoort op te offeren in ruil voor een aangenaam verkeersvrij pleintje.

  • Moving Forward: Digitale schoolbereikbaarheidskaarten
    Nummers | Veilig naar school

    Met Moving Forward kunnen scholen op een snelle en efficiënte manier de veiligste en meest duurzame route digitaal in kaart brengen. Met een smartphone kunnen leerlingen zelf de verkeersknelpunten fotograferen die als input dienen voor de kaart.

  • Fietsstraat krijgt vorm via ParticiPeer
    Nummers | Participatie

    De stad Peer koos eind 2013 voor een vernieuwende aanpak met het project ‘ParticiPeer’. Een van de belangrijkste engagementen in de beleidsverklaring was het betrekken van de inwoners bij verschillende thema’s en concrete projecten. Burgemeester Steven Matheï licht toe.