Zoeken

Verfijn uw zoekopdracht

Zoeken

Inhoud

  • Een openbaarvervoersmodel met vier lagen
    Nummers | Basisbereikbaarheid

    Basisbereikbaarheid staat voor het kunnen bereiken van belangrijke maatschappelijke functies op basis van een vraaggericht systeem, met een optimale inzet van middelen. Basisbereikbaarheid is een gelaagd vervoersmodel: het stoelt op een hiërarchisch vervoersysteem van vier lagen.

  • Minister Weyts: "We gaan de lokale expertise eindelijk echt benutten"
    Nummers | Basisbereikbaarheid

    Eind 2020 moet basisbereikbaarheid operationeel worden in heel Vlaanderen. “Achter de schermen en onder de waterlijn is er al hard gewerkt”, zegt Ben Weyts, Vlaams minister bevoegd voor Mobiliteit en Openbare Werken. “Vlaanderen is opgedeeld in 15 vervoerregio’s en in 4 proefregio’s wordt basisbereikbaarheid nu op het terrein uitgetest.”

  • Hoppinacademie: Hop met Hoppin
    Agenda

  • Hoe krijgen het kernnet en het aanvullend net vorm?
    Nummers | Basisbereikbaarheid

    De Lijn werkt tegen de herfst van 2018 een ontwerpvoorstel voor kernnet en aanvullend net uit voor alle resterende 11 vervoerregio’s van Vlaanderen. Op basis van de ervaringen in de vier proefregio’s is daarvoor een methodologie opgesteld.

  • Combimobiliteit en mobiliteitscentrale spelen sleutelrol bij het vervoer op maat
    Nummers | Basisbereikbaarheid

    Het vervoer op maat vormt de onderste vervoerslaag van het openbaarvervoersmodel voor basisbereikbaarheid. Niet alleen (pendel)bussen, maar ook deelfietsen, deelauto’s en taxi’s behoren tot deze vervoerslaag.

  • Eén geïntegreerd investeringsprogramma voor MOW
    Nummers | Basisbereikbaarheid

    Om de investeringen van het Beleidsdomein MOW gerichter en efficiënter te plannen en beter af te stemmen op de beleidsdomeinbrede doelstellingen en prioriteiten wordt vanaf 2019 één geïntegreerd meerjarig investeringsprogramma (GIP) opgemaakt voor het hele beleidsdomein. Dit GIP treedt in de plaats van de aparte investeringsprogramma's van de verschillende entiteiten.

  • Van lokale naar regionale mobiliteitsplanning in de vervoerregioraden
    Nummers | Basisbereikbaarheid

    Vlaanderen wordt ingedeeld in 15 vervoerregio’s. In elke vervoerregio wordt er een vervoerregioraad ingesteld. Die zal strategische beslissingen over de mobiliteitsontwikkeling in de vervoerregio nemen en adviseren. “Er zal veel meer gewerkt worden vanuit een regionale visie en dus niet meer zozeer binnen gemeentegrenzen. Deze nieuwe werkwijze zal het lokale mobiliteitsbeleid overspannen en versterken”, zegt Isabel Jacobs, adjunct-kabinetschef van Vlaams minister Ben Weyts.

  • Basisbereikbaarheid openbaar vervoer operationeel eind 2020
    Nummers | Basisbereikbaarheid

    In december 2020 wordt het nieuw vervoersmodel basisbereikbaarheid operationeel in Vlaanderen. Voor het zo ver is, moet er nog veel voorbereidend werk gebeuren. Daarvoor is een strikte planning opgesteld.

  • Vlaamse overheid sluit contract met uitbater Hoppincentrale
    Nummers | Verkeersveiligheidsplan Vlaanderen