Zoeken

Verfijn uw zoekopdracht

Zoeken

Inhoud

  • Fietsfonds als groeimiddel voor netwerkfietspaden
    Nummers | Investeren in fietspaden

    Het bovenlokaal functioneel fietsroutenetwerk is een mega-netwerk van ongeveer 11.700 km. Het grootste deel loopt over gewestwegen (3.800 km) én gemeentewegen (6.700 km). De realisatie van voldoende en veilige fietspaden van dat netwerk langs gemeentewegen kan een duwtje in de rug gebruiken. Daarom is vorig jaar het Fietsfonds in het leven geroepen.

  • Meer subsidies voor fietsinvesteringen op gemeentewegen
    Nummers | Vernieuwd mobiliteitsbesluit

    Op 12 maart werden enkele procedurele wijzigingen aan het Mobiliteitsbesluit doorgevoerd. In het verlengde van het Vlaams Fietsbeleidsplan zijn ook de subsidieregels voor fietsprojecten veranderd en uitgebreid. Daarmee wil de Vlaamse Regering de lokale overheden meer slagkracht geven om vlotter fietsinfrastructuur aan te leggen. Bedoeling is om zo het Bovenlokaal Functioneel Fietsroutenetwerk sneller te kunnen realiseren.

  • Fietsfonds - Contactpersonen en meer informatie
    Nummers | Investeren in fietspaden

  • Nieuwe subsidieregeling voor fietsprojecten
    Nummers | Vernieuwd mobiliteitsbesluit

    Om de aanleg van fietssnelwegen en andere fietsinfrastructuur van het Bovenlokaal Functioneel Fietsroutenetwerk (BFF) te stimuleren, heeft de Vlaamse Regering de subsidies voor fietsprojecten aangepast. Deze subsidies van het Vlaamse Gewest worden net als vroeger aangevuld met provinciale subsidies.

  • Het Rekenhof: "Het BFF wordt te traag gerealiseerd"
    Nummers | Vernieuwd mobiliteitsbesluit

    Het Bovenlokaal Functioneel Fietsroutenetwerk komt te traag tot stand. Dat blijkt uit een onderzoek van het Rekenhof. Vlaanderen engageert zich de komende jaren om een versnelling hoger te schakelen.

  • 100% subsidie voor ongelijkvloerse kruisingen
    Nummers | Vernieuwd mobiliteitsbesluit

    Voortaan worden alle kosten voor de aanleg van fietsbruggen en -tunnels door gemeenten boven of onder gewestwegen, gelegen op trajecten van het BFF, volledig vergoed. Het Vlaams Gewest wil op die manier een snelle realisatie van cruciale maar dure projecten in de toekomst ondersteunen.